C. Bechstein Selection Center Denmark

HANDELSBETINGELSER

Pianotekets handelsbetingelser for privatkunder og institutioner.

 

  1. Køb hos Pianteket

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have skriftligt samtykke fra en forælder eller værge.

  1. Priser og kontrakter

Alle priser er inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.

  1. Salg generelt

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE, hverken ved prisfald eller prisstigning.

  1. Afbestilling

Ønsker du at afbestille eller annullere en afgivet bestilling, skal det ske ved at fremsende en e-mail til pianoteket@pianoteket.dk med mærket “Afbestilling”. Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail, kan denne returneres til pianoteket@pianoteket.dk med teksten “Afbestilling” indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske samme dag, som bestillingen er foretaget eller efterfølgende dag senest kl. 10:00.

  1. Ordrebekræftelse

Pianoteket opbevarer ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

  1. Betaling

De mulige betalingsmåder er:

VisaDankort
eDankort
Mastercard
MobilePay
Maestro
Visa Electron
Visa

Vi tager ikke kortgebyrer.

6.1 Finansiering med SparExpress

Hvordan er webshop forbundet med SparExpress?

  1. Fragt

Digitalklaverer:

Levering af instrumenter til gadeplan koster kr. 0,- pr. enhed på alle brofaste øer i Danmark. Vi leverer som udgangspunkt med BRINK TRANSPORT, hvor vi vil kontakte dig for aftale om en ønsket leveringsdato.

Akustiske klaverer:

Hvor intet andet er angivet, er prisen inkl. transport med professionelle pianotransportører.

7.1 Levering til ikke-brofaste øer

Ved levering på ikke brofaste øer må forventes ekstra leveringsomkostninger.

7.2 Hvor lang tid går der fra bestilling til levering?

Digitalklaverer:

Leveringstiden afhænger af, hvilken vare du bestiller. Bestiller du en vare fra vores eget lager, kan du regne med 1-3 dages leveringstid. Er varen ikke på eget lager hos os, men hos vores leverandør, er leveringstiden normalt 2-5 hverdage, medmindre varen er i restordre hos leverandøren. I tilfælde af restordre, vil du blive informeret, så snart vi får beskeden fra leverandøren.

Akustiske:

Leveringstiden på akustiske instrumenter afhænger af flyttefirmaets ruteplanlægning. Er instrumentet på lager i en af vores forretninger, vil det normalt kunne leveres inden for 8 dage.

7.3 Kan jeg få at vide præcist hvornår varene bliver leveret?

Når du afgiver din bestilling, vil du blive kontaktet, så vi sammen kan finde en dag, du ønsker instrumentet leveret. Vi vil kontakte dig enten på mail eller pr. telefon.

7.4 Kan jeg afhente mine varer?

Digitalklaverer:

Pianoteket tilbyder afhentning af ordre i vores egne butikker i Odense og København. Under bestillingen og forsendelsesmåde vælges afhentning. Du modtager en ordrebekræftelse pr. mail, herefter vil vi kontakte dig når ordren er klar til afhentning. Denne ordrebekræftelse skal udskrives og medbringes ved afhentning.

7.5 Hvad sker der hvis et produkt jeg bestiller, går i restordre?

Det kan forekomme at et produkt, som tilsyneladende er på lager, alligevel viser sig at være i restordre. Hvis dette er tilfældet, vil du blive kontaktet af vores salgsafdeling, som vil orientere dig om forsinkelsen og evt. hjælpe med at finde et alternativt produkt.

  1. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til pianoteket@pianoteket.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

BEMÆRK! Der ydes ingen fortrydelsesret på varer, der fremstilles specielt efter dine individuelle behov, når fremstillingen eller tilpasningen er påbegyndt. Fremstillingen eller tilpasningen påbegyndes ved ordremodtagelsen og fortrydelsesretten bortfalder derfor. Vi hjemtager gerne produkter, der ikke forefindes på www.pianoteket.dk, men bemærk at handlen skal foregå i en af vores fysiske butikker og ikke gennem webshoppen. Desuden yder vi ikke returret på brugte/demovarer solgt fra butikken.

  1. Returnering

Digitalklaverer:

 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varer som returneres, hvor porto eller fragt ikke er betalt på forhånd, afvises af Pianoteket. Ved returhandel tilbagebetales beløbet via bankoverførsel til dig indenfor 14 dage, på baggrund af oplyst registrerings- og kontonummer. Du kan også bytte til anden vare, her er proceduren den samme; hvor du sender varen retur, og samtidig oplyser os om hvilket instrument, du ønsker i stedet.

Visse digitalklaverer kan ikke returneres med normal fragtmand. Dette gælder for Rolands LX- og GP-serie. Disse flyttes med professionelle pianotransportører.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: kr. 3.000,-

Akustiske:

Instrumenter skal returneres med fragtfører, som er godkendt af os. Det vil typisk betyde den pianotransportør, som leverede instrumentet.

9.1 Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vi anbefaler, at du sender digitalklaverer retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

9.2 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes som udgangspunkt til:

Pianoteket
Mogensensvej 24C
5000 Odense C

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

  1. Reklamation

Som forbruger har man to års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene retur, afhængig af den konkrete situation. Dette er selvfølgelige betinget af, at reklamationen er berettiget.

På visse varer ydes længere garanti. Dette gælder Rolands HP, LX og GP serier. Her yder Roland 10 års garanti, såfremt produktet registreres.

Ligeledes udvides garantien fra 2 til 10 år på alle akustiske instrumenter, såfremt instrumentet stemmes minimum én gang årligt af en af Pianoteket udsendt pianostemmer.

10.1 Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Pianoteket skriftligt på pianoteket@pianoteket.dk, inden rimelig tid efter varens modtagelse. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. For at løse problemet hurtigt, anbefaler vi, at du fremsender en video med optagelse af lyd og video af problemet.

Digitale:

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes som udgangspunkt til:

Pianoteket
Mogensensvej 24C
5000 Odense C

Akustiske:

Ved reklamation på akutiske instrumenter udsender Pianoteket en tekniker med henblik på udbedring af problemet på stedet eller vurdering af det videre forløb.

  1. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl (gælder digitalklaverer)

Hvis du returnerer defekte eller forkerte varer til Pianoteket, hvor de fejl eller defekter, defineret og angivet af dig, ikke kan konstateres, vil varen blive tilbagesendt til dig inklusiv et testgebyr. Testgebyret beregnes på baggrund af tidsforbruget i forbindelse med test og fejlsøgning. Du vil på forhånd blive informeret om størrelsen et evt. gebyr, som du skal acceptere.

Pianoteket forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt, indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

  1. Forsvarlig returnering (gælder digitalklaverer)

Alle produkter, der returneres til Pianoteket skal være forsvarligt indpakket. Vi anbefaler, at varen returneres via PostNord eller fragtmand, således at der er mulighed for at spore pakken i PostNords eller fragtfirmaets system, da det fjerner enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Pianoteket. Yderligere har du selv mulighed for, at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.

  1. Er du i tvivl?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler vi, at du retter henvendelse til pianoteket@pianoteket.dk

  1. Persondatapolitik

Formålet med at have en persondatapolitik er at sikre, at du ved, hvordan vi indsamler, beskytter og anvender personoplysninger. Den har til formål at oplyse dig om, at vi håndterer og beskytter dine oplysninger hensigtsmæssigt og forsvarligt. Vi registrerer personlige oplysninger gennem vores webshop, der kan bruges til at identificere en person, herunder, men ikke begrænset til vedkommendes for- og efternavn, privatadresse eller anden fysisk adresse, e-mailadresse eller andre kontaktoplysninger, uanset om de vedrører vedkommendes private bopæl eller arbejdsplads.

14.1 Hvilke personfølsomme oplysninger registrerer Pianoteket?

Vi har brug for visse personoplysninger for at kunne ekspedere bestillinger gennem vores webshop. Pianoeteket indsamler kun de personoplysninger, som er nødvendige for at levere en ydelse til dig.
Når der indsamles personoplysninger i vores webshop, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

14.2 Hvordan indsamler Pianoteket personoplysninger?

Ud over de oplysninger, som du selv afgiver i forbindelse med bestilling af vare eller tjenesteydelser på vores webshop, anvender hjemmesiden også cookies. Cookies er digitale informationspakker, som hjemmesiden lagrer på din computer. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie. Vi anvender cookies for at forbedre hjemmesidens funktioner og lette din adgang hertil. For at benytte vores hjemmeside kræves det at du accepterer brug af cookies på din computer.

På vores hjemmeside findes der også “tags” som registrerer din færden på vores hjemmeside. Disse “tags” har til formål at registrere, hvad du laver på vores hjemmeside til brug i markedsføringsøjemed. Vi opbevarer ikke eller sælger denne data, men dette gøres i henhold til gældende regler for brug af personoplysninger til markedsføring.

Vi har “tags” fra følgende samarbejdspartnere:

  1. Google og Google Analytics
  2. Facebook

14.3 Opdatering af og indsigt i oplysninger

Som registreret hos Pianoteket har du altid ret til at gøre indsigelse med registreringen, og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til pianoteket@pianoteket.dk eller på telefon: 66 118 222

14.4 Dataansvarlig og kontaktoplysninger

Vi samarbejder med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler vores data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Vores databehandlere er e-conomic, Web-CRM samt Microsoft Out-look.

Den dataansvarlige hos os er indehaver Henrik Clement.

  1. Ønsker du at klage?

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Henrik Clement på hc@pianoteket.dk.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.10.2019 
 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

DOWNLOAD FORTRYDELSESFORMULAR HER